دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۰۳

انواع اورینگ لاستیکی

در اینجا به معرفی قطعات لاستیکی می پردازیم.

انواع اورینگ لاستیکی

۵ بازديد
انواع اورینگ های لاستیکی
طبقه بندی اولیه برای اورینگ  لاستیک ایستا و دینامیک است، که در آن اورینگ  لاستیک ایستا یک مهر و موم را برای دو سطح تشکیل می دهند که حرکت نمی کنند، در حالی که اورینگ  لاستیک پویا بین سطوحی که حرکت می کنند یک مهر و موم ایجاد می کنند. عملکردهای مختلف نیاز به استفاده از مواد متناسب با کاربرد آنها دارد.


بیشتر بخوانید: https://www.kar-andish.ir/i-17399/%D8%A7%D9%88%D8%B1%DB%8C%D9%86%DA%AF-%D9%84%D8%A7%D8%B3%D8%AA%DB%8C%DA%A9%DB%8C

اورینگ  لاستیک استاتیک به مواد سخت، بادوام و بسیار انعطاف پذیر نیاز ندارند. برای ساخت اورینگ  لاستیک پویا به دقت و دقت بیشتری نیاز است، زیرا آنها باید در برابر سایش، نیروهای برشی، فشرده سازی و تنشی که می تواند آنها را از بین ببرد، تحمل کنند. علاوه بر این، اورینگ  لاستیک پویا نیاز به روانکاری سنگین و مکرر دارند.

عمق و تعداد اورینگ  لاستیک هر روز در حال افزایش است زیرا روش های جدید و خلاقانه ای برای اجرای این ابزار ارزشمند طراحی می شود. حلقه های اورینگ با قطر، ضخامت، شکل، عملکرد و جنس آنها متمایز می شوند.

انواع حلقه های لاستیکی
حلقه های لاستیکی مربعی
اورینگ  لاستیک مربعی شکل مقطع مربعی دارند و به آنها حلقه های برش واشر و تراش می گویند. آنها بسیار انعطاف پذیر هستند و برای ایجاد یک اتصال ضد نشتی استفاده می شوند. حلقه های مربع اورینگ  در یک شیار قرار گرفته و فشرده می شوند. همانطور که دو سطح به هم فشرده می شوند، یک اورینگ  لاستیکی مربعی با شکل شیار منطبق می شود تا یک مهر و موم ایمن و دائمی ایجاد کند.


حلقه های توخالی
اورینگ  لاستیکی توخالی شکلی مشابه اورینگ  سنتی دارند و در هنگام اعمال نیرو در یک شیار جریان دارند. تفاوت اصلی بین اورینگ  لاستیکی توخالی و استاندارد در این است که اورینگ  لاستیک توخالی چگونه به راحتی شیار را فشرده و پر می کنند. آنها برای کاربردهای دینامیکی و فشار بالا مناسب نیستند اما می توانند در شیارهای استاندارد و غیر استاندارد استفاده شوند.


حلقه های لاستیکی روکش دار
دلیل اصلی پوشش دهی حلقه های O لاستیک، مقاومت آنها در برابر اصطکاک، افزایش مقاومت در برابر آب و هوا، مواد شیمیایی و سایش آنها است. پس از اعمال پوشش‌ها، حلقه‌های O لاستیک دیگر هنگام قرار دادن در مجموعه‌ها چسبنده یا پیچ خورده و پاره نمی‌شوند. پوشش‌ها در طیف گسترده‌ای از رنگ‌ها برای افزایش دوام و بهره‌وری حلقه‌های O لاستیک موجود هستند.

حلقه های لاستیکی روکش دار

حلقه های پشتیبان
اورینگ  لاستیک پشتیبان که برای محافظت از مهر و موم یک اورینگ  در برابر اکستروژن تحت شرایط فشار و دمای بالا هستند. آنها فضای اکستروژن را مسدود یا کاهش می دهند و از اکسترود شدن اورینگ  لاستیکی در ناحیه باز جلوگیری می کنند. استفاده از اورینگ  بک آپ، قابلیت های O ring های لاستیکی را افزایش داده و باعث می شود که بتوانند عواقب ناشی از افزایش فشار و دما را تحمل کنند.

در نمودار زیر، نقاط اکستروژن در سمت راست و چپ نمودار دیده می شود که اورینگ  به عنوان مانع قرار داده شده اند.


حلقه های لاستیکی کپسوله شده
اورینگ  لاستیکی محصور شده دارای یک هسته داخلی از لاستیک انعطاف پذیر هستند که با پوششی از مواد پوشانده شده است که از خوردگی و مقاومت در برابر دماهای بالا محافظت می کند. انواع ژاکت شامل اتیلن پروپیلن فلوئوردار (FEP) و پرفلوئوروآلکوکسی-کوپلیمر (PFA) است.

FEP در برابر انواع مختلفی از مواد شیمیایی مخرب مقاومت نشان می دهد و می تواند در طیف وسیعی از دماها عمل کند. PFA دقیقاً مانند FEP است اما دارای خواص مکانیکی قوی تر و مقاومت در برابر اشکال مختلف تنش و ترک است.

روکش‌های اورینگ لاستیکی محصور شده می‌توانند توسط قطعات متحرک آسیب ببینند و استفاده از آنها را به کاربردهای ساکن محدود می‌کنند.
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.